diumenge, 4 d’abril del 2010

Dissabte, 03 de maig de 2008

Ens aixequem aviat com sempre i després d’esmorzar , anem cap a buscar l’autobús 541 en direcció Drobak. Arribem a les 08.30, però nom en trobem un fins a les 09.05, Aixa que visitem la zona on es troba la parada de l’autobús al sud d’Oslo, la veritat és que la ciutat a aquesta hora es troba deserta.

Agafem l’autobús que val 41 corones per cap amb el descompte de l’Oslo Pass i cap a l poble de Drobak. En arribar ens adonem perquè ens l’havien recomanat. El poble és una cucada tot i ser diminut.

Primer hem buscat un water perquè la urgència és el que te. El water es troba a la plaça del poble i ens l’obren per nosaltres, que bé perquè sinó no haguéssim pogut continuar.

En acabar a visitar el que hem vingut a veure, la “casa del nadal”, un lloc que és un grans magatzems de temàtica nadalenca i que obra pràcticament tot l’any. Les existències del lloc són caríssimes però comprem un parell de detallets.

A la plaça del poble fan el mercat setmanal i trobem un plat que val 1 euro que és preciós, el comprem tot i que l Joel diu que no suportarà el viatge de tornada
(ara està a casa).

Al cap d’una estona de voltar pel poble, tornem cap a Oslo, en 1 horeta ja estem a la capital noruega.Ara toca la segona part esportiva del Viatge. Anem cap a l’Ullevaal Stadium, on juga la selecció Noruega. Visitem el camp de futbol i el museu que hi ha . Samarretes des del gegant Noruec Carew fins a un ídol del Joel com és Ole Gunnar Solskjaer, aquell gran jugador amb cara de nen que al camp nou va col•laborar amb la Champions increïble dels reds debils.

D’ allí cap la museu d’història natural, el museu zoològic, el geològic i el paleontològic, una ristra de museus de categoria excel•lent.

Avui ha estat el dia dels regals. Hem trobat una dona en una botiga que ens ha preguntat si érem de Lleida, ella és noruega però ha viscut per terres lleidatanes durant molt anys. Els regals són seus, val més comprar a qui t’entén, la seva botiga es troba a prop de l’ajuntament.

Deixem els paquets a l’hotel i anem a passejar pel carrer principal, el Karl Johans Gate, ple de gent i botigues avui que fa molt sol.

Avui visitem el parlament, la catedral,l’ajuntament i l’estació central.

Ara ja toca fer maletes perquè demà marxem cap a casa. Oslo ha estat conquerit per catalans però ara els conqueridors es troben destrossats.